Regulamin hotelu dla psów OK Pets
§ 1. Postanowienia ogólne
Hotel Dla Psów OK Pets jest własnością firmy OK Pets Olimpia Kłosińska-Spyrka z siedzibą przy ul. Podgórnej 3b, 42-460 Przeczyce; NIP: 6261329156.
§ 2. Definicje
Ilekroć w niniejszym regulaminie użyte zostaną niżej wymienione sformułowania należy przez nie rozumieć:
Powierzający – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, będąca opiekunem prawnym zwierzęcia bądź przez niego upoważniona na piśmie, która korzysta z usług Hotelu.
Hotel – jako skrócona nazwa „OK Pets Hotel Dla Psów”, będącego miejscem tymczasowego pobytu zwierząt, w którym zwierzęta mają zapewnioną opiekę sprawowaną przez opiekunów behawiorystkę i trenerkę zwierząt towarzyszących Olimpię Kłosińską-Spyrkę i petsittera Macieja Spyrkę. Ponieważ hotel specjalizuje się w opiece nad psami, regulamin w dalszej części został dostosowany do potrzeb tego gatunku.
§ 3. Hotel zobowiązuje się do:
-
Zapewnienia psu jak najlepszej opieki na czas pobytu, zgodnej z najnowszą wiedzą o potrzebach gatunku, a także dostosowanej do zaleceń Powierzającego podanych w Formularzu Zgłoszeniowym oraz Karcie Gościa.
-
Dbania o dobrostan fizyczny i psychiczny powierzonego psa, a w szczególności:
- o jego potrzebę bezpieczeństwa i odpoczynku w komfortowych warunkach oraz dołożenie wszelkich starań by opieka była sprawowana z największą starannością i umiejętnościami, a także wolna od form przymusu,
-
zapewnienie psu odpowiedniej częstotliwości i ilości korzystania z ogrodzonego ogrodu będącego częścią hotelu w celu zapewnienia możliwości ruchu, zabawy oraz zrealizowania potrzeb fizjologicznych.
3. Żywienia psa dostarczoną karmą wg dyspozycji Powierzającego wraz ze stałym dostępem do wody pitnej oraz regularnego podawania zażywanych leków.
4. W razie potrzeby natychmiastowego otoczenia psa opieką weterynaryjną, powiadamiając niezwłocznie o tym fakcie Powierzającego, w tym podjęcia działań nawet w przypadku nie udanego kontaktu z Powierzającym.
5. Nie powierzania opieki nad psem osobom trzecim, za wyjątkiem lekarza weterynarii, bez wcześniejszego uzgodnienia tego z Powierzającym.
6. Codziennego, jednorazowego przekazania Powierzającemu informacji (głosowej lub tekstowej) w godzinach pracy hotelu o samopoczuciu psa oraz niezwłocznego poinformowania o każdej porze doby w przypadku jego pogorszenia czy wystąpienia sytuacji nieprzewidzianej np. zaobserwowania objawów chorobowych, niepożądanego zachowania itp. Zdjęcia lub video są uzupełnieniem informacji i są wysyłane z częstotliwością raz na 3 dni.
§ 4. Godziny pracy oraz zasady wejścia na teren Hotelu
-
Hotel przyjmuje odpowiedzialność całodobowej opieki nad psem, jednak dla kontaktu z Powierzającymi w zakresie przyjmowania / oddawania psów na pobyt zostały ustalone godziny pracy w dniach poniedziałek - czwartek od 7.00 do 9.00 i od 14.00 do 17.00 oraz w dniach piątek - niedziela od 7.00 - 9.00 i od 17.00 do 20.00. Z racji wykonywania innych obowiązków zastrzegamy sobie prawo do nie obsłużenia Powierzającego lub chwilowego opuszczenia terenu hotelu kwadrans przed i kwadrans po umówionej godzinie.
-
Powierzający, który chce odwiedzić Hotel, a jeszcze nigdy u nas nie był, zobowiązany jest do wypełnienia zgodnie z prawdą Formularza zapytania o termin. Dla bezpieczeństwa psów nie wpuszczamy na teren hotelu osób anonimowych.
-
Wejście na teren hotelu jest możliwy wyłącznie po okazaniu książeczki zdrowia z aktualnymi szczepieniami psa oraz w asyście przedstawiciela Hotelu i zgodnie z jego wskazówkami bezpieczeństwa. Wchodząc na teren Hotelu Powierzający wyraża zgodę na objęcie jego osoby monitoringiem wizyjnym.
§ 5. Warunki składania rezerwacji pobytu psa w Hotelu
-
Powierzający zobowiązany jest do wypełnienia elektronicznych dokumentów (formularze on-line) o które prosi hotel: Formularza zapytania o termin, Karty nowego gościa lub Karty stałego gościa w wymaganym przez hotel terminie. Brak wypełnienia dokumentów skutkuje brakiem sporządzenia Umowy powierzenia psa pod opiekę i tym samym nie przyjęciem psa do hotelu.
-
Powierzający wypełniając Formularz zapytania o termin wyraża zgodę na podanie informacji o psie oraz swoich danych osobowych. Powierzający zobowiązuje się udzielić wszystkich, prawdziwych informacji o zwierzęciu, które przekazuje pod opiekę Hotelu, w szczególności do:
-
-
poinformowania Hotelu o aktualnym stanie zdrowia przekazywanego zwierzęcia, a następnie informowanie o zmianie statusu zdrowia z jak największym wyprzedzeniem przed pobytem psa w hotelu,
-
poinformowania Hotelu o charakterze przekazywanego zwierzęcia, co pozwoli na ograniczenie / uniknięcie ewentualnych konfliktów z ludźmi i innymi zwierzętami,
-
przekazania Hotelowi wskazówek, które Powierzający uzna za istotne.
-
Po sprawdzeniu dostępności terminu, Hotel kontaktuje się celem dalszych formalności.
3. Pierwszorazowe potwierdzenie przyjęcia rezerwacji w hotelu poprzedzone jest przynajmniej jednym obligatoryjnym płatnym spotkaniem aklimatyzacyjnym trwającym do 2 godzin. Kolejne spotkania aklimatyzacyjne, pobyty świetlicowe, doby próbne ustalane są w zależności od potrzeb.
4. Pies który był gościem naszego hotelu, lecz od jego pobytu do terminu kolejnej rezerwacji upłynęło więcej niż 8 miesięcy zobowiązany jest do odbycia bezpłatnego spotkania przypominającego psa trwającego 1 godzinę. Hotel za porozumieniem stron może odstąpić od tego zapisu.
5. W celu dokonania wiążącej rezerwacji pobytu wymagana jest wpłata bezwrotnego zadatku w wysokości 30% wartości pobytu. Wpłacony zadatek jest w całości wliczany na poczet opłat związanych z pobytem psa i dotyczy konkretnego terminu rezerwacji. Nie podlega on przeniesieniu wraz z innym terminem ani zwrotowi.
6. Pobyt psa wpisywany jest do kalendarza rezerwacji w momencie wpłynięcia zadatku. Nie wpisujemy nie potwierdzonych rezerwacji. Pierwszeństwo przyjęcia do Hotelu mają psy, których planowany pobyt w określonym terminie został wcześniej opłacony zadatkiem i odnotowany w kalendarzu rezerwacji.
7. Przed pozostawieniem psa w hotelu Powierzający zobowiązuje się do wypełnienia zgodnie z prawdą Karty Gościa i przekazania jej do Hotelu najpóźniej 48 godzin przed rozpoczęciem pobytu. Karta Gościa zawiera informacje o stanie zdrowia, potrzebach, charakterze psa oraz wskazanie dat i godzin przyjęcia oraz odebrania zwierzęcia, na podstawie których przygotowywana jest Umowa powierzenia psa pod opiekę zwana dalej Umową. W przypadku zmiany stanu zdrowia (w tym wystąpienia cieczki) od czasu wypełnienia Karty Gościa a przyjazdem, Powierzający jest zobowiązany poinformować Hotel o zaistniałych okolicznościach.
8. W przypadku niewypełnienia przez Powierzającego obowiązku podania informacji o psie (Formularz Zgłoszenia, Karta Gościa) oraz braku odbycia spotkania wstępnego, pobytu świetlicowego aklimatyzacyjnego lub przypominającego Hotel ma prawo anulować rezerwację, a zadatek przepada na rzecz Hotelu.
§ 6. Regulacje dotyczące Umowy oraz rozliczania doby hotelowej
-
Przejęcie opieki przez Hotel odbywa się na podstawie Umowy powierzenia psa pod opiekę, spisywanej w dniu pozostawienia zwierzęcia w hotelu na podstawie danych przekazanych minimum 48 godzin wcześniej w Karcie Gościa. Brak wpłynięcia Karty Gościa może skutkować brakiem danych niezbędnych do sporządzenia umowy.
-
Doba hotelowa rozpoczyna od się od wpisanej do Umowy godziny przyjęcia psa i trwa 24 godziny, po upływie tego czasu naliczana jest stawka za kolejną dobę, aż do momentu zakończenia Umowy. W przypadku wcześniejszego odebrania psa z woli Powierzającego, Powierzający opłaca cały wcześniej zadeklarowany pobyt psa.
-
W przypadku odbioru późniejszego niż godzina odbioru wskazana w Umowie od czasu przekroczenia naliczana jest kolejna doba wraz z dodatkową opłatą w wysokości:
-
-
+50% dobowej stawki zł za odbiór do 4 godzin przekroczonego czasu,
-
+100% dobowej stawki za odbiór powyżej 4 godzin przekroczonego czasu i każda kolejna doba liczona w cyklu 24 godzinnym kosztuje +100% ceny danego pakietu opieki,
-
Odstąpienie od powyższych jest możliwe na zasadzie porozumienia stron jedynie w przypadku gdy przedłużenie pobytu psa nie nakłada się z rozpoczynającym się planowym pobytem innego psa.
-
§ 7. Warunki przyjęcia psa do Hotelu
-
Powierzający zobowiązuje się przekazać psa wraz z karmą, którą pies je aktualnie. Zmiana karmy może skutkować problemami trawiennymi.
-
Powierzający zobowiązany jest do pozostawienia na czas pobytu w Hotelu książeczki zdrowia psa lub równoważnego dokumentu wraz z aktualnymi wpisami przez lekarza weterynarii. Wymaga się, aby powierzone Hotelowi psy posiadały ważne szczepienia przeciwko wściekliźnie oraz chorobom zakaźnym takim jak: nosówka, parwowiroza, choroba Rubartha, wirus parainfluenzy, adenowirus, leptospiroza, kaszel kennelowy (donosowa / doustna szczepionka na Bordatellę bronchisepticę), były zabezpieczone przeciwko pasożytom zewnętrznym oraz nie późnej niż 3 miesiące przed pobytem były odrobaczone lub miały badanie wykonane kału.
-
W przypadku niedostarczenia książeczki zdrowia lub nieaktualnymi szczepieniami (bez wyraźnych przeciwskazań ze strony lekarza weterynarii) Hotel może odmówić przyjęcia psa na pobyt. Jeśli pies za porozumieniem stron zostanie przyjęty do hotelu, w przypadku jego zachorowania Powierzający pokrywa koszty leczenia psa oraz zwierząt, które zaraził.
-
Ze względu na bezpieczeństwo i komfort innych zwierząt, hotel nie przyjmuje psów:
-
-
bez wymaganych szczepień przeciwko wściekliźnie oraz chorobom wirusowym oraz zabezpieczeń przeciw pasożytom zewnętrznym i wewnętrznym,
-
w kondycji czy wieku niebezpiecznym dla życia i zdrowia zwierzęcia, w tym suczek w ciąży i psów wymagających hospitalizacji np. po zabiegach operacyjnych, psów z chorobami zakaźnymi, psów z chorobami zagrażającymi ich życiu np. padaczką, psów w bardzo podeszłym wieku,
-
przejawiających problemy behawioralne uniemożliwiające pobyt w hotelu jak: nadmierna tęsknota, brak akceptacji zmiany opiekuna, niechęć do wejścia lub przebywania w pokoju hotelowym, czy cierpiących na problemy separacyjne objawiające się nadmiernym szczekaniem, wyciem, skakaniem lub drapanem drzwi,
-
psów agresywnych względem ludzi, a agresywnych względem psów w zależności od nasilenia problemu,
-
suczek w rui (w przypadku wystąpienia nieplanowanej cieczki podczas pobytu psa w hotelu, dobowa cena opieki wrasta o 100%),
-
Hotel może odmówić przyjęcia psa od Powierzającego bez podania przyczyny.
-
§ 8. Płatności
-
Usługa świadczona przez Hotel jest zwolniona z podatku od towarów i usług (VAT) na podstawie art.113 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz. U. 2004 nr 54 poz. 535 z późn. zmianami).
-
Koszt pobytu ustalany jest na podstawie obowiązującego cennika opublikowanego na stronie internetowej www.okpets.pl i wpisywany do Umowy powierzenia psa pod opiekę. Ostateczne rozliczenie kosztów za pobyt zwierzęcia następuje w dniu jego odbioru z Hotelu i może zostać powiększone o koszty dodatkowo ustalonych usług (np. spacerów, zabiegów pielęgnacyjnych), koszty transportu i wizyt u lekarza weterynarii lub dokonanych zniszczeń mienia w Hotelu.
-
Płatność za pobyt psa w Hotelu przyjmowana jest gotówką, blikiem lub kartą zbliżeniowo zgodnie z aktualnym cennikiem hotelu opublikowanym na stronie internetowej www.okpets.pl, wpłata zadatku możliwa jest na numer rachunku: 56 1050 1591 1000 0092 9084 2724 lub kartą / blikiem / gotówką podczas spotkania.
§ 9. Odbiór zwierzęcia
-
Powierzający jest zobowiązany do osobistego odebrania zwierzęcia z Hotelu w uzgodnionym terminie, w przypadku odbioru przez inną osobę wymagane jest upoważnienie.
-
W przypadku, gdy Powierzający osobiście lub poprzez wyznaczoną osobę nie odbierze zwierzęcia z Hotelu w umówionym terminie i:
-
-
będzie zalegał z opłatą za pobyt psa w Hotelu,
-
nie skontaktuje się z Hotelem w terminie 3 dni od upływu zakontraktowanego terminu końca pobytu w celu wyjaśnienia sytuacji,
-
poda fałszywe bądź nieaktualne dane, uniemożliwiające kontakt ze sobą w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji
-
we wszystkich przypadkach rozumiane jest jako fakt porzucenia psa oraz uprawnia Hotel do przekazania porzuconego psa osobom trzecim i wystąpienia wobec właściciela na drogę sądową (prawne konsekwencje tego zdarzenia będą rozpatrywane na mocy Ustawy o Ochronie Praw Zwierząt z 21.08.1997 roku, która definiuje porzucenie zwierzęcia jako znęcanie się nad nim (art. 6 ust. 1 i ust. 2 pkt. 11) i nakłada na właściciela karę w postaci pozbawienia lub ograniczenia wolności albo grzywny (art. 35 ust. 1), i dalsze losy zwierzęcia reguluje art. 38 przywoływanej ustawy).
3. W przypadku nagłej zmiany zachowania psa, szczególnie w przypadku eskalacji zachowań agresywnych lub problemów separacyjnych, które to uniemożliwiałby sprawowanie dalszej opieki nad psem, Powierzający jest zobowiązany odebrać psa do 24 godzin. W przypadku gdy kontakt z psem byłby niebezpieczny, Hotel ma prawo ograniczenia opieki do minimum.
§ 10. Pozostałe regulacje i zobowiązania ze strony Hotelu i Powierzającego
-
Nadrzędnym priorytetem Hotelu jest dbanie o bezpieczeństwo i dobrostan pobytu psów. Kontakt psa z innymi psami jest możliwy, jedynie w przypadku, gdy Hotel uzna to za bezpieczne fizycznie i emocjonalnie dla wszystkich członków interakcji. Powierzający wyrażając zgodę na kontakt psa z innymi zwierzętami powinien mieć świadomość, że intensywna zabawa podnosi ryzyko przypadkowych urazów, co do których Powierzający nie będzie wnosić roszczeń i pretensji, a Hotel otoczy psa opieką weterynaryjną.
-
W przypadku zakwaterowania dwóch lub większej ilości psów z jednego domu w jednej przestrzeni, Powierzający oświadcza, że psy są dla siebie bezpiecznymi towarzyszami. Powierzający przyjmuje do wiadomości, że na skutek ograniczonej przestrzeni wzrasta ryzyko konfliktów, a hotel nie bierze odpowiedzialności za powstanie urazów np. na skutek pogryzienia czy przygniecenia się psów.
-
Spacery poza teren hotelu odbywają się w przypadku wyrażenia zgody przez Powierzającego. Częstotliwość jest ustalana indywidualnie. Z uwagi na bezpieczeństwo pies zabezpieczony jest linką treningową będącą na wyposażeniu Hotelu. Hotel nie ponosi odpowiedzialności za wadliwość dostarczonych wraz psem akcesoriów spacerowych (np. pęknięcie obroży, szelek). W przypadku psów ponad normatywie ciągnących na smyczy lub psów, których wyprowadzanie zagraża ich zdrowiu i bezpieczeństwu min. z powodu niemożności ubrania bezpiecznych akcesoriów spacerowych, zastrzegamy sobie prawo do nie wyprowadzania psa poza teren hotelu. Hotel ma prawo do nie zrealizowania spaceru z uwagi na warunki pogodowe, natłok obowiązków (przyjazdy/wyjazdy gości, wyjazd do lekarza weterynarii itp) czy chorobę ze strony Hotelu.
-
Powierzający upoważnia Hotel w razie choroby psa do korzystania z usług prowadzącego lekarza weterynarii (wskazanego przez właściciela) lub jeśli odległość od wskazanej lecznicy do Hotelu przekracza 20 km, Hotel może skorzystać z usług lecznicy współpracującej z Hotelem. O planowanym przebiegu leczenia Hotel zobowiązuje się wcześniej poinformować Powierzającego.
-
Powierzający zobowiązuje się pokryć koszty transportu psa do lecznicy oraz leczenia weterynaryjnego swojego psa, które poniósł Hotel, a nie wynikały one z winy Hotelu. Hotel nie odpowiada za choroby powstałe w wyniku braku szczepień lub nierzetelnej informacji o stanie zdrowia zwierzęcia. Koszty opieki medycznej niezbędnej w razie nagłej choroby zwierzęcia pokrywa właściciel. Koszty leczenia zwierzęcia wynikłe z winy Hotelu ponosi Hotel. W sytuacji śmiertelnego zejścia psa w czasie jego pobytu w Hotelu, zwłoki psa zostaną przekazane do Kliniki Weterynaryjnej celem wykonania sekcji zwłok ustalających przyczynę śmierci zwierzęcia. Jej koszty ponosi Powierzający psa. W przypadku ujawnienia przyczyny leżącej po stronie Hotelu, wszystkie koszty przechodzą na Hotel.
-
Powierzający zobowiązuje się pokryć ewentualne koszty związane z wyrządzonymi przez psa szkodami (np. zniszczenie wyposażenia psiego pokoju np. furtki czy legowiska / łóżka dla psa dostarczonego przez Hotel), pomimo stosowania przez Hotel odpowiednich środków ostrożności ustalonych wcześniej z Powierzającym.
-
Powierzający przyjmuje także odpowiedzialność prawną i finansową za krzywdy wyrządzone przez jego zwierzę innym zwierzętom lub ludziom, pomimo zachowania przez Hotel wszelkich środków ostrożności
-
Pomimo dbałości o przedmioty Powierzającego pozostawione na czas pobytu psa, może się zdarzyć, że zostaną one zniszczone przez psa (zabawka, legowisko, kocyk, miska) z czego właściciel nie będzie wnosić roszczeń i pretensji. Przedmioty zagubione przez Hotel (nie spakowane przy oddawaniu psa) Hotel na swój koszt dostarczy Powierzającemu do tygodnia
-
Powierzający wyraża zgodę na bezpłatne wykorzystanie wizerunku psa (zdjęć, filmów) do publikacji na stronie internetowej, mediach społecznościowych i materiałach reklamowych. Zdjęcia i filmy wykonane przez Hotel są własnością hotelu, a ich publikowanie przez Powierzającego bez zgody Hotelu i podpisania autora jest naruszeniem praw autorskich.
Powierzający jest zobowiązany do stosowania się do zapisów niniejszego regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.