Regulamin hotelu dla zwierzÄ…t OK Pets
§ 1. Postanowienia ogólne
Hotel Dla ZwierzÄ…t OK Pets jest wÅ‚asnoÅ›ciÄ… firmy OK Pets Olimpia KÅ‚osiÅ„ska-Spyrka z siedzibÄ… przy ul. Podgórnej 3b, 42-460 Przeczyce; NIP: 6261329156.
§ 2. Definicje
Ilekroć w niniejszym regulaminie użyte zostaną niżej wymienione sformułowania należy przez nie rozumieć:
PowierzajÄ…cy – osoba fizyczna, która ukoÅ„czyÅ‚a 18 rok życia, posiadajÄ…ca peÅ‚nÄ… zdolność do czynnoÅ›ci cywilno – prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadajÄ…ca osobowoÅ›ci prawnej, której przepisy prawa przyznajÄ… zdolność prawnÄ…, bÄ™dÄ…ca opiekunem prawnym zwierzÄ™cia bÄ…dź przez niego upoważniona na piÅ›mie, która korzysta z usÅ‚ug Hotelu.
Hotel – miejsce tymczasowego pobytu, w którym zwierzÄ™ta majÄ… zapewnionÄ… opiekÄ™ pod nazwÄ… OK Pets Hotel Dla ZwierzÄ…t. Opieka sprawowana jest przez opiekunów behawiorystkÄ™ i trenerkÄ™ szkolenia psów OlimpiÄ™ KÅ‚osiÅ„skÄ…-SpyrkÄ™ i Macieja SpyrkÄ™, bez powierzania jej osobom trzecim. Hotel specjalizuje siÄ™ w opiece nad psami domowymi do 20 kg, psy wiÄ™ksze oraz inne gatunki zwierzÄ…t mogÄ… być otoczone opiekÄ… za porozumieniem stron.
§ 3. UsÅ‚ugi oferowane przez Hotel
-
Pobyt zwierzÄ™cia w komfortowych warunkach zarówno w sezonach letnich jak i zimowych oraz wykonanie zleconych czynnoÅ›ci ze szczególnÄ… starannoÅ›ciÄ…, wedÅ‚ug swej najlepszej wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci.
-
Dołożenie wszelkich starań, by sprawowana opieka nad zwierzęciem była wolna od form przymusu, zgodna z najnowszą wiedzą o potrzebach gatunku oraz dostosowana indywidualnie do zaleceń Powierzającego podanych w Formularzu Zgłoszeniowym Zwierzęcia oraz Karcie Pobytu.
-
Dbania o dobrostan fizyczny i psychiczny powierzonego zwierzÄ™cia, a w razie koniecznoÅ›ci – otoczenia go opiekÄ… weterynaryjnÄ…, powiadamiajÄ…c niezwÅ‚ocznie o tym fakcie PowierzajÄ…cego.
-
Nie powierzanie opieki nad psem osobom trzecim, bez wcześniejszego uzgodnienia tego z Powierzającym.
-
Å»ywienie psa dostarczonÄ… karmÄ… wg dyspozycji PowierzajÄ…cego wraz ze staÅ‚ym dostÄ™pem do wody pitnej oraz regularne podawanie leków.
-
Zapewnienie zwierzÄ™ciu odpowiedniej iloÅ›ci ruchu w postaci korzystania z wybiegu na terenie hotelu. Kontakt z innymi psami jest możliwy, jedynie w przypadku, gdy Hotel uzna to za bezpieczne dla wszystkich czÅ‚onków interakcji.
-
Spacery poza teren hotelu odbywajÄ… siÄ™ w przypadku wykupienia pakietu "Psia wycieczka". CzÄ™stotliwość jest ustalana indywidualnie. Zastrzegamy sobie prawo do nie zrealizowania spaceru z uwagi na warunki pogodowe, natÅ‚ok obowiÄ…zków (przyjazdy/wyjazdy goÅ›ci, wyjazd do lekarza weterynarii itp) czy chorobÄ™ ze strony Hotelu. W tym przypadku kwota za niewykorzystane spacery jest zwracana.
-
W przypadku psów ponad normatywie ciÄ…gnÄ…cych na smyczy lub psów, których wyprowadzanie zagraża ich zdrowiu i bezpieczeÅ„stwu min. z powodu niemożnoÅ›ci ubrania bezpiecznych akcesoriów spacerowych, zastrzegamy sobie prawo do nie wyprowadzania psa poza teren hotelu.
-
Hotel dokÅ‚ada wszelkich staraÅ„, by zapewnić psu bezpieczeÅ„stwo podczas spacerów. Spuszczenie psa ze smyczy odbywa siÄ™ na wyraźne polecenie PowierzajÄ…cego i w przypadku ucieczki psa, PowierzajÄ…cy nie bÄ™dzie roÅ›ciÅ‚ pretensji. Hotel nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za wadliwość dostarczonych wraz psem akcesoriów spacerowych (np. pÄ™kniÄ™cie obroży, szelek, smyczy).
-
Przekazywania PowierzajÄ…cemu informacji (tekstowych lub fotograficznych / video) o pozostawionym zwierzÄ™ciu minimum raz dziennie oraz niezwÅ‚ocznego informowania o sytuacjach nieprzewidzianych np. zaobserwowania objawów chorobowych, niepożądanych zachowaÅ„ lub wystÄ…pienia sytuacji kryzysowej i w razie koniecznoÅ›ci zapewnienia mu natychmiastowej opieki weterynaryjnej nawet w przypadku braku możliwoÅ›ci skontaktowania siÄ™ z PowierzajÄ…cym.
-
Możliwość ustalenia dodatkowych usÅ‚ug: transportowych, szkolenia psa, rozwiÄ…zywania problemów behawioralnych, zabiegów pielÄ™gnacyjnych.
§ 4. Godziny pracy Hotelu
-
Hotel sprawuje caÅ‚odobowÄ… opiekÄ™ nad zwierzÄ™tami, dla PowierzajÄ…cych otwarty jest codziennie w godzinach od 9.00 - 19.00 po umówieniu siÄ™ na konkretnÄ… godzinÄ™. Z racji wykonywania innych obowiÄ…zków zastrzegamy sobie prawo do chwilowego opuszczenia terenu hotelu, szczególnie kwadrans przed i po umówionej godzinie.
-
WejÅ›cie na teren hotelu jest możliwe wyłącznie w asyÅ›cie opiekuna Hotelu i zgodnie z jego wskazówkami bezpieczeÅ„stwa.
§ 5. Warunki przyjÄ™cia zwierzÄ™cia do Hotelu
-
PrzejÄ™cie opieki przez Hotel odbywa siÄ™ na podstawie Umowy Powierzenia Pod OpiekÄ™, spisywanej w dniu pozostawienia zwierzÄ™cia w hotelu w oparciu o dane przekazane w Karcie GoÅ›cia, najpóźniej 48 godzin przed rozpoczÄ™ciem pobytu.
-
Pobyt zwierzęcia liczony jest za dobę, a rozpoczyna się ona od zadeklarowanej w Karcie Gościa godziny przyjazdu i trwa 24 godziny, po tym czasie rozpoczyna się kolejna doba hotelowa.
-
PowierzajÄ…cy zobowiÄ…zuje siÄ™ udzielić wszystkich, prawdziwych informacji o zwierzÄ™ciu, które przekazuje pod opiekÄ™ Hotelu, w szczególnoÅ›ci do:
a) poinformowania Hotelu o aktualnym stanie zdrowia przekazywanego zwierzęcia,
b) poinformowania Hotelu o charakterze przekazywanego zwierzÄ™cia, co pozwoli na ograniczenie / unikniÄ™cie ewentualnych konfliktów z ludźmi i innymi zwierzÄ™tami,
c) przekazania Hotelowi wskazówek, które PowierzajÄ…cy uzna za istotne. -
ZwierzÄ™ powierzone pod opiekÄ™ Hotelu musi posiadać aktualne szczepienie przeciwko wÅ›ciekliźnie być odrobaczone oraz zabezpieczone przeciwko pchÅ‚om i kleszczom co jest potwierdzone dostarczonÄ… książeczkÄ… zdrowia zwierzÄ™cia, bÄ…dź równoważnym dokumentem.
-
Wymaga siÄ™, aby powierzone Hotelowi psy posiadaÅ‚y aktualne szczepienia przeciwko chorobom zakaźnym takim jak: nosówka, parwowiroza, choroba Rubartha, wirus parainfluenzy, adenowirus, leptospiroza oraz zaleca siÄ™ by byÅ‚y doszczepione donosowÄ… / doustnÄ… szczepionkÄ… na BordatellÄ™ bronchisepticÄ™ wywoÅ‚ujÄ…cÄ… kaszel kennelowy.
-
PowierzajÄ…cy upoważnia Hotel w razie choroby psa do korzystania z usÅ‚ug prowadzÄ…cego lekarza weterynarii (wskazanego przez wÅ‚aÅ›ciciela) lub jeÅ›li odlegÅ‚ość od wskazanej lecznicy do Hotelu przekracza 20 km, Hotel może skorzystać z usÅ‚ug lecznicy wspóÅ‚pracujÄ…cej z Hotelem. O planowanym przebiegu leczenia Hotel zobowiÄ…zuje siÄ™ wczeÅ›niej poinformować WÅ‚aÅ›ciciela.
-
PowierzajÄ…cy zobowiÄ…zuje siÄ™ pokryć koszty transportu psa do lecznicy oraz leczenia weterynaryjnego swojego psa, które poniósÅ‚ Hotel, a nie wynikaÅ‚y one z winy Hotelu. Hotel nie odpowiada za choroby powstaÅ‚e w wyniku braku szczepieÅ„ lub nierzetelnej informacji o stanie zdrowia zwierzÄ™cia. Koszty opieki medycznej niezbÄ™dnej w razie nagÅ‚ej choroby zwierzÄ™cia pokrywa wÅ‚aÅ›ciciel. Koszty leczenia zwierzÄ™cia wynikÅ‚e z winy Hotelu ponosi Hotel.
-
PowierzajÄ…cy zobowiÄ…zuje siÄ™ pokryć ewentualne koszty zwiÄ…zane z wyrzÄ…dzonymi przez psa szkodami (np. zniszczenie wyposażenia psiego pokoju np. furtki czy legowiska / Å‚óżka dla psa dostarczonego przez Hotel na życzenie PowierzajÄ…cego), pomimo stosowania przez Hotel odpowiednich Å›rodków ostrożnoÅ›ci ustalonych wczeÅ›niej z PowierzajÄ…cym.
-
Ze wzglÄ™du na bezpieczeÅ„stwo i komfort innych zwierzÄ…t, hotel nie przyjmuje psów:
a) bez ważnej i aktualnej książeczki zdrowia psa,
b) bez wymaganych szczepień i zabezpieczeń przeciw pasożytom zewnętrznym i wewnętrznym,
c) wymagających hospitalizacji np. po zabiegach operacyjnych lub w kondycji czy wieku niebezpiecznych dla życia i zdrowia zwierzęcia,
d) stwarzających groźbę zarażenia innych zwierząt czy ludzi chorobą lub pasożytami,
e) suczek w rui oraz ciąży (w przypadku wystąpienia nieplanowanej cieczki podczas pobytu psa w hotelu, dobowa cena opieki wrasta o 100%),
f) agresywnych w stosunku do ludzi i innych zwierzÄ…t
g) przejawiających problemy behawioralne uniemożliwiające pobyt w hotelu jak: nadmierna tęsknota, brak akceptacji zmiany zmiany opiekuna, niechęć do wejścia lub przebywania w pokoju hotelowym, czy cierpiących na problemy separacyjne objawiające się nadmiernym szczekaniem, wyciem lub drapanem.
-
Hotel może odmówić przyjÄ™cia zwierzÄ™cia od PowierzajÄ…cego bez podania przyczyny.
§ 6. PÅ‚atnoÅ›ci i rezerwacja miejsca
-
UsÅ‚uga Å›wiadczona przez Hotel jest zwolniona z podatku od towarów i usÅ‚ug (VAT) na podstawie art.113 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usÅ‚ug (tekst jednolity Dz. U. 2004 nr 54 poz. 535 z późn. zmianami).
-
PÅ‚atność za pobyt psa w Hotelu przyjmowana jest gotówkÄ…, blikiem lub kartÄ… zbliżeniowo zgodnie z aktualnym cennikiem hotelu opublikowanym na stronie internetowej www.okpets.pl, wpÅ‚ata zadatku możliwa jest na numer rachunku: 56 1050 1591 1000 0092 9084 2724 lub kartÄ… / blikiem / gotówkÄ… podczas spotkania.
-
Koszt pobytu ustalany jest na podstawie obowiÄ…zujÄ…cego cennika opublikowanego na stronie internetowej, a ostateczne rozliczenie kosztów za pobyt zwierzÄ™cia nastÄ™puje w dniu jego odbioru z Hotelu i może zostać powiÄ™kszone o koszty transportu i wizyt u lekarza weterynarii lub dokonanych zniszczeÅ„ czy uszkodzeÅ„ ciaÅ‚a opiekunów w Hotelu lub innych zwierzÄ…t.
-
W celu dokonania wiążącej rezerwacji pobytu wymagana jest wpłata bezwrotnego zadatku w wysokości 30% wartości pobytu. Wpłacony zadatek jest w całości wliczany na poczet opłat związanych z pobytem psa i dotyczy konkretnego terminu rezerwacji. Nie podlega on przeniesieniu wraz z innym terminem ani zwrotowi.
-
Pobyt psa wpisywany jest do kalendarza rezerwacji w momencie wpÅ‚yniÄ™cia zadatku. Nie wpisujemy nie potwierdzonych rezerwacji. PierwszeÅ„stwo przyjÄ™cia do Hotelu majÄ… zwierzÄ™ta, których planowany pobyt w okreÅ›lonym terminie zostaÅ‚ wczeÅ›niej opÅ‚acony zadatkiem i odnotowany w kalendarzu rezerwacji.
-
W przypadku niewypełnienia przez Powierzającego obowiązku podania informacji o psie (Formularz Zgłoszenia, Karta Pobytu) oraz braku odbycia spotkania aklimatyzacyjnego Hotel ma prawo anulować rezerwację, a zadatek przepada na rzecz Hotelu.
§ 7. PrzedÅ‚użenie/skrócenie pobytu psa w Hotelu
-
Powierzający może przedłużyć pobyt zwierzęcia w Hotelu tylko i wyłącznie za zgodą Hotelu i uzgodnienia wysokości opłaty za dodatkowe dni pobytu. Jeżeli powierzający przedłuży pobyt zwierzęcia, bez zgody Hotelu koszt doby wzrasta o 100% a w przypadku, gdy Hotel będzie zmuszony odwołać rezerwację innego zwierzęcia osoba nie odbierająca swojego zwierzęcia w terminie jest zobowiązana do pokrycia strat Hotelu.
-
PowierzajÄ…cy lub osoba przez niÄ… reprezentowana może odebrać psa przed upÅ‚ywem ustalonego terminu zakoÅ„czenia pobytu po uprzednim kontakcie z Hotelem, jednak w przypadku skrócenia terminu pobytu psa w Hotelu ustalona należność za pobyt nie podlega pomniejszeniu.
§ 8. Odbiór zwierzÄ™cia
-
PowierzajÄ…cy jest zobowiÄ…zany do:
a) osobistego odebrania zwierzęcia z Hotelu w uzgodnionym terminie, w przypadku odbioru przez inną osobę wymagane jest upoważnienie
b) uregulowania płatności należnych Hotelowi. -
W przypadku, gdy PowierzajÄ…cy osobiÅ›cie lub poprzez wyznaczonÄ… osobÄ™ nie odbierze zwierzÄ™cia z Hotelu w umówionym terminie i:
a) będzie zalegał z opłatą za pobyt psa w Hotelu,
b) nie skontaktuje się z Hotelem w terminie 3 dni od upływu zakontraktowanego terminu końca pobytu w celu wyjaśnienia sytuacji,
c) nie bÄ™dzie przyjmowaÅ‚ rozmów telefonicznych od Hotelu pod numerem telefonu, który podaÅ‚ przy rezerwacji miejsca w Hotelu,
d) lub poda faÅ‚szywe bÄ…dź nieaktualne dane, uniemożliwiajÄ…ce kontakt ze sobÄ… w celu wyjaÅ›nienia zaistniaÅ‚ej sytuacji, we wszystkich przypadkach rozumiane jest jako fakt porzucenia psa oraz uprawnia Hotel do przekazania porzuconego psa osobom trzecim i wystÄ…pienia wobec wÅ‚aÅ›ciciela na drogÄ™ sÄ…dowÄ… (prawne konsekwencje tego zdarzenia bÄ™dÄ… rozpatrywane na mocy Ustawy o Ochronie Praw ZwierzÄ…t z 21.08.1997 roku, która definiuje porzucenie zwierzÄ™cia jako znÄ™canie siÄ™ nad nim (art. 6 ust. 1 i ust. 2 pkt. 11) i nakÅ‚ada na wÅ‚aÅ›ciciela karÄ™ w postaci pozbawienia lub ograniczenia wolnoÅ›ci albo grzywny (art. 35 ust. 1), i dalsze losy zwierzÄ™cia reguluje art. 38 przywoÅ‚ywanej ustawy). -
W przypadku nagÅ‚ej zmiany zachowania psa, szczególnie w przypadku eskalacji zachowaÅ„ agresywnych lub problemów separacyjnych, które to uniemożliwiaÅ‚by sprawowanie dalszej opieki nad psem, PowierzajÄ…cy jest zobowiÄ…zany odebrać psa do 48 godzin. W przypadku gdy kontakt z psem byÅ‚by niebezpieczny, Hotel ma prawo ograniczenia opieki do minimum.
§ 9. PozostaÅ‚e zobowiÄ…zania
-
Powierzający pozostawiając psa w Hotelu jest świadomy i rozumie, że:
a) psy podczas wspólnych zabaw mogÄ… robić to na tyle intensywnie, że w ich trakcie może dojść do przypadkowych urazów przez co wÅ‚aÅ›ciciel nie bÄ™dzie wnosić roszczeÅ„ i pretensji z tym zwiÄ…zanych, a hotel otoczy psa opiekÄ… weterynaryjnÄ…,
b) przedmioty przywiezione wraz ze zwierzÄ™ciem (w szczególnoÅ›ci legowisko, kocyk, zabawki czy miski), pomimo wszelkich staraÅ„ doÅ‚ożonych ze strony Hotelu mogÄ… ulec zniszczeniu przez psa, z czego wÅ‚aÅ›ciciel nie bÄ™dzie wnosić roszczeÅ„ i pretensji,
c) przedmioty pozostawione w Hotelu przez Powierzającego będą przechowywane przez Hotel przez okres 1 miesiąca po odbiorze psa. -
PowierzajÄ…cy przyjmuje także odpowiedzialność prawnÄ… i finansowÄ… za krzywdy wyrzÄ…dzone przez jego zwierzÄ™ innym zwierzÄ™tom lub ludziom, pomimo zachowania przez Hotel wszelkich Å›rodków ostrożnoÅ›ci,
-
PowierzajÄ…cy zobowiÄ…zuje siÄ™ do pokrycia ewentualnych dodatkowych kosztów zwiÄ…zanych z pobytem psa w Hotelu, w tym:
- kosztu wyżywienia psa (na wypadek wyczerpania przekazanej przez Właściciela karmy czy konieczności zmiany karmy na skutek reakcji alergicznej psa)
- kosztu ewentualnego leczenia psa, nie wynikajÄ…cego z zaniedbania Hotelu
- kosztu ewentualnych szkód wyrzÄ…dzonych przez psa podczas pobytu w Hotelu, w tym zniszczeÅ„ wynikajÄ…cych z zachowania psa lub innych nieprzewidzianych szkód przez niego wyrzÄ…dzonych, -
W sytuacji śmiertelnego zejścia zwierzęcia w czasie jego pobytu w Hotelu, zwłoki psa zostaną przekazane do Kliniki Weterynaryjnej celem wykonania sekcji zwłok ustalających przyczynę śmierci zwierzęcia. Jej koszty ponosi Powierzający psa. W przypadku ujawnienia przyczyny leżącej po stronie Hotelu, wszystkie koszty przechodzą na Hotel.
-
PowierzajÄ…cy wyraża zgodÄ™ na bezpÅ‚atne wykorzystanie wizerunku psa (zdjęć, filmów) do publikacji na stronie internetowej, mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i materiaÅ‚ach reklamowych. ZdjÄ™cia i filmy wykonane przez Hotel sÄ… wÅ‚asnoÅ›ciÄ… hotelu, a ich publikowanie przez PowierzajÄ…cego bez zgody Hotelu i podpisania autora jest naruszeniem praw autorskich.
PowierzajÄ…cy jest zobowiÄ…zany do stosowania siÄ™ do zapisów niniejszego regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie majÄ… zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.